Logotip svake, a osobito male tvrtke mora biti jasan i lak za tumačenje kako bi se brzo povezao s publikom. Važno je da vaš logotip bude jednostavan kako bi funkcionirao na čim više vrsta medija i formate i bio učinkovit u bilo kojoj veličini.
Za razliku od velikih tvrtki, većina malih robnih marki nema godine prepoznatljivosti robne marke s kojom ljudi povezuju vaše poslovanje ili ogroman marketinški proračun koji bi potrošačima pomogao da razumiju čime se vaša tvrtka bavi. Dakle, vaš logotip mora jasno komunicirati tko ste i što radite u trenutku.
Od koncepta do uvođenja, postoji mnogo toga što treba uzeti u obzir kada svoju marku svodite na jednu marku. Međutim, sjajan logotip jedne male tvrtke treba samo tri stvari: sjajnu tipografiju, jednostavne boje i snažan vizualni element. Pogledajte naše dizajne logotipa – većina teži jednostavnosti i hrabrim bojama, ali ne svi.
Odabiremo tipografiju koja predstavlja vaše vrijednosti
Odabir pisama i načina na koji su raspoređeni jednako je važan kao i korištenje boja, slika ili grafike u stvaranju logotipa i robne marke. Zašto? Jer ljudi povezuju način na koji riječ izgleda s onim što riječ zapravo govori kako bi odredili kako se osjećaju.
Snažno brendiranje izaziva emocionalnu povezanost. Želite da vaša tipografija pobudi zanimanje, promiče povjerenje i potiče optimizam. Tipografija je način da se potaknu takvi osjećaji, a da ljudi toga nisu ni svjesni.
Tipografija se koristi za izražavanje tona glasa i osobnosti. Odaberite tipografiju koja odražava ono što vaša tvrtka predstavlja – bilo da je elegantna, tradicionalna, otkačena, moderna.
Slično namještaju, tipografija bi trebala biti estetski dopadljiva i funkcionalna u isto vrijeme. Vaš izbor tipografije je važan jer utječe na korisničko iskustvo.
Provjerite je li naziv vaše tvrtke jasan i čitljiv. Razmislite o tome kako će se vaš logotip koristiti: vaš bi se logotip mogao pojaviti na zaslonima, posjetnicama, memorandumima, natpisima i pakiranjima, da spomenemo samo neke. Mora biti čitljiv iz daljine i izbliza. A ako vaš logotip ima grafički element, provjerite je li vaša tipografija u ravnoteži s ikonom.
Zapitajte se postiže li moja tipografija učinkovitu razinu reprezentacije, komunikacije i vizualne privlačnosti? Ako vaš odgovor nije definitivno da, možda je vrijeme za rebrendiranje.
Mudro biramo boje
Boja vašeg logotipa će odrediti kako će biti percipiran i ima moć potaknuti odluke o kupnji. Boja pokreće emocije i daje značenje. A kada se dosljedno koristi u vašem marketingu, boja poboljšava prepoznatljivost marke do 80%.
Prave boje ovise o vašoj industriji i ciljnom tržištu. Vjerojatno ste primijetili da se određene industrije drže određenih boja. Na primjer, financijske institucije imaju tendenciju koristiti plavu jer plava komunicira sigurnost i pouzdanost. Robne marke koriste plavu boju za promicanje povjerenja u svoje proizvode i usluge.
Odaberite svoju boju(e) na temelju osjećaja koje želite da potrošači iskuse i radnji koje želite da poduzmu. Uzmite u obzir ljudsku psihologiju, kulturu, trendove i kontekst.
Boja vašeg brenda trebala bi pričati priču. Trebao bi komunicirati vaše vrijednosti i biti dovoljno jedinstven da ga ne biste zamijenili s drugima u vašem prostoru.
Najmoćniji brendovi drže se jednostavne palete boja s manje od tri glavne boje. Oni također koriste pune boje umjesto gradijenata. Imajte na umu da boja izgleda drugačije na ekranu i u ispisu. Provjerite možete li točno reproducirati svoje boje (Pantone, CMYK, RGB, Hex).
Upotrijebimo jednostavan ikonični element
Iako se po nekim podacima 72% najboljih imena robnih marki sastoji od riječi ili akronima, ta imena stvaraju sliku u nečijem umu pomoću tipografije. Isto se može učiniti s grafičkim elementima, simbolima i ikonama.
Vizualni element privlači pažnju i čini vaš logotip nezaboravnim. Mora privući pozornost potrošača na 10 sekundi kako bi ga mogli zapamtiti i stvorili mišljenje o njemu.
Neki dizajneri to stvaraju mijenjanjem teksta ili dodavanjem ilustrirane ikone koja se može samostalno koristiti u određenim situacijama. Provjerite jesu li svi umjetnički radovi originalni, a ne iz crteža. S vremenom i dosljednom upotrebom razvit će se vizualna asocijacija.