Tipografija je vještina oblikovanja i slaganja pisanog sadržaja u svrhu što efikasnije komunikacije tj. prenošenja neke poruke. Ona je svuda oko nas, od tiskanih materijala do ekrana mobitela i računala pa i na prometnim znakovima.
Pravim odabirom tipografije osigurati ćete da vaš dizajn bude lak za oči i da prenese pravu poruku vašoj publici. Tako stvaramo atraktivan proizvod koji privlači pozornost korisnika, te u konačnici povećava prodaju i doprinosi identitetu brenda.
Odabir pravog fonta ključan je za uspješnu tipografiju. Pri tome treba uzeti u obzir raspoloženje i ton poruke koju želimo prenijeti, imati na umu publiku do koje želimo doprijeti, te cjelokupni izgled i dojam dizajna. Osim vizualnog utjecaja, tipografija ima i funkcionalnu svrhu, čitkost poruke koju komuniciramo.
Za uredan dizajn bitna je i dosljednost u upotrebi tipografije. Kombinacije različitih fontova (2-maksimalno 3) mogu odlično izgledati dok god se pridržavaju sveukupne teme dizajna. Tipografskom hijerarhijom naglašavamo strukturu poruke, određujemo kojim će se redosljedom ona čitati.
Kada govorimo o tipografiji susrećemo se s pojmovima kao što su font, pismovni rez, serif itd. Ovdje ćemo ih samo kratko objasniti.
Font je vrsta i oblik slova. Danas ih ima na tisuće, pojavljuju se u velikom rasponu oblika. Grupiraju se u porodice (familije), a razlikuju se po pismovnom rezu i kontrastu.
Pismovni rez može biti prema širini:
• uski (condensed),
• obični i
• široki (extended),
a prema debljini:
• nježni (thin),
• obični (regular),
• srednji (medium),
• debeli (bold) itd.
Stilski, fontove možemo grupirati u više kategorija. Tako razlikujemo:
• serifne (glavni dio slova završava sa tankim linijama tzv. serifima, npr. Times New Roman)
• neserifne (npr. Helvetica)
• rukopisne (imitiraju rukopis)
• posebne oblike…
Za duže tekstove kod kojih je bitna čitljivost preporučljivi su serifni fontovi. Rukopisni i oni posebnih oblika su teže čitljivi, pa ih koristimo kod kraćih natpisa.

Uncategorized
Tipografija i zašto je važna?
Tipografija je vještina oblikovanja i slaganja pisanog sadržaja u svrhu što efikasnije komunikacije tj. prenošenja neke poruke. Ona je svuda oko nas, od tiskanih materijala