Skrivena značenja iz boja u logotipovima

Psihologija boja važan je faktor kada gradite identitet robne marke. Prava paleta može prenijeti duboko značenje vaših vrijednosti i izazvati određena ponašanja. Nadalje, pogrešni izbori mogu biti štetni za imidž vaše marke

Kada zajednički stvaramo vaš logotip, jedna od najvećih odluka je odabir boja vašeg brenda. Odabir prave palete pomaže boljem utvrđivanju vašeg identiteta i dodaje svestranost vašem dizajnu. Odabir boja također daje dubinu vašem logotipu stvaranjem vizualne veze s vrijednostima i osobnošću vaše tvrtke. Prava kombinacija može vizualno prenijeti osjećaj koji vaša tvrtka projicira potrošačima.

Više od same estetske privlačnosti, boje pomažu vašem brendu da se poveže s potrošačima na dubljoj psihološkoj razini. Kada odaberete svoj logotip i paletu boja robne marke, također birate emocije i asocijacije koje želite pobuditi.


Ova psihologija boja važan je faktor kada gradite identitet robne marke. Prava paleta može prenijeti duboko značenje vaših vrijednosti i izazvati određena ponašanja. Nadalje, pogrešni izbori mogu biti štetni za imidž vaše marke.
Znanost je opetovano pokazala da naš mozak na različite načine reagira na određene boje. Razumijevanjem kako svaka boja utječe na um i emocije koje pobuđuje, možete stvoriti učinkovitiju marku. Važno je zapamtiti da je ovo nijansirano i složeno polje koje zahtijeva pažljivo promišljanje. Razmotrite kako svaka od ovih boja utječe na emocije i psihologiju.

Crvena boja

Jedna od primarnih boja i univerzalni simbol strasti, ljutnje i uzbuđenja, crvena je popularna boja u brendiranju. Ako tražite glasan, razigran i mlad imidž brenda, crvena je idealna opcija. Ako više volite skromniji, konzervativniji pristup, crvena ne bi trebala biti na vašem radaru boja.

Uobičajene asocijacije na crvenu boju uključuju:

  • Blagost
  • Energija
  • Romantika
  • Toplina
  • Ljubav
  • Udobnost

Žuta boja

Ova topla boja je sjajan primjer druželjubivosti i veselja. Brendovi koji nastoje privući potrošače utješnim, toplim zagrljajem i mladenačkom energijom trebali bi se okrenuti žutoj boji. Osim toga, boja može zračiti razigranim i pristupačnim identitetom.

Uobičajene asocijacije na žutu boju uključuju:

  • Prijateljski
  • Veselo
  • Mladenački
  • Energija
  • Pozitivnost
  • Sreća

Narančasta boja

Narančasta je razigranija i energičnija rođakinja žute. Miješa okrepljujuću i aktivniju emociju povezanu s crvenom bojom dok koristi mekše tonove žute. Narančasta je odlična za robne marke koje žele izazvati osjećaj vitalnosti i sreće, poput turističkih kompanija. Njena agresivnost ublažena ljubaznošću predstavlja sjajnu boju za pozive na akciju.

Uobičajene asocijacije na naranču uključuju:

  • Energija
  • Uzbuđenje
  • Prosperitet
  • Toplina
  • Zaigranost
  • Promjena

Ljubičasta boja

Za brendove koji pokušavaju odisati dozom sofisticiranosti i kraljevske boje, ljubičasta je najbolji izbor. Također je odličan izbor za one koji žele pokazati svoju kreativnost i umirujući identitet. Ljubičasta je najbolji izbor robnih marki poput kozmetičkih i vrhunskih maloprodajnih tvrtki. Oni koji traže širu, prizemniju privlačnost trebali bi izbjegavati tamno ljubičastu boju.

Uobičajene asocijacije na ljubičastu uključuju:

  • Spiritualnost
  • Luksuzno
  • Autentičnost
  • Istinitost
  • Visoka kvaliteta
  • Introspekcija

Zelena boja

Zelena je jedna od umirujućih boja, jer ne tjera oko na bilo kakve prilagodbe. Boja sugerira osjećaj ravnoteže i smirenosti, kao i povezanost s prirodom. Robne marke koje žele prikazati priliku za nove početke i sigurnost mogu razmotriti zelenu boju kao način opuštanja uma. Ne odaje energičnost toplih boja, pa ga tvrtke koje traže hrabru izjavu možda neće preferirati.

Uobičajene asocijacije na zeleno uključuju:

  • Priroda
  • Zdravlje
  • Bogatstvo
  • Mir
  • Sklad
  • Plodnost

Plava boja

Poput mirnih mora, plava potiče osjećaj smirenosti i duhovne svijesti zajedno s osjećajima povjerenja. Plava je odličan izbor za zdravstvene i medicinske brendove koji pokušavaju potaknuti osjećaj smirenosti i iscjeljenja. S druge strane, dublji tonovi plave daju korporativnim markama osjećaj samopouzdanja i profesionalizma. Međutim, prekomjerna upotreba plave može učiniti da marka djeluje hladno i odvojeno.

Uobičajene asocijacije na plavu boju uključuju:

  • Mudrost
  • Odanost
  • Duhovnost
  • Misterija
  • Profinjenost
  • Uglednost

Smeđa boja

Duboke nijanse smeđe boje potiču osjećaj ozbiljnosti bez jačih tonova crne. Ostavlja mekši dojam i njena povezanost s prirodnim tonovima čini ju prizemljenijim izborom. Marke koje žele prikazati osjećaj tihe podrške i pouzdanosti mogle bi se dobro poslužiti smeđom bojom. Njena povezanost s prirodom također nudi osjećaj grubih, ali toplih osjećaja.

Uobičajene asocijacije na smeđu boju uključuju:

  • Priroda
  • Pouzdanost
  • Ozbiljnost
  • Samouvjerenost
  • Sigurnost
  • Prijateljstvo

Ružičasta boja

Često se smatra najženstvenijom bojom, ali ružičaste su nijanse svestrane. Budući da je riječ o svjetlijoj nijansi crvene, marke koje koriste ružičastu mogu zadržati osjećaj energije i veselja pomiješan s percepcijom umirujuće smirenosti. To je osjećaj koji se ponekad povezuje sa seksom i seksualnošću. Također obasjava njegujućom svjetlošću koja nas umiruje i podsjeća na ženstvene principe.

Uobičajene asocijacije na ružičastu uključuju:

  • Fizički mir
  • Toplina
  • Ljubav
  • Seksualnost
  • Romantika
  • Ženstvenost

Siva boja

Za razliku od mnogih drugih boja, siva je jedna od najneutralnijih dostupnih nijansi. Brendovi ju često biraju zbog bezvremenskog, praktičnog i nepristranog osjećaja. Idealno se koristi kao sekundarna boja za pružanje smirenije i neutralnije pozadine hrabrim bojama, iako je neke tvrtke (poput Applea) koriste s velikim uspjehom.

Uobičajene asocijacije na sivu uključuju:

  • Praktičnost
  • Učinkovitost
  • Bezvremenost
  • Klasična
  • Ozbiljan
  • Misterija

Crna boja

Uzimajući u obzir nedostatak boja, crna još uvijek može biti moćna boja za uključivanje u brendiranje. Crna se tradicionalno smatra simbolom profesionalizma i ozbiljnosti. Međutim, može se koristiti i za izazivanje osjećaja elegancije, sadržajnosti i moći. Brendovi koji biraju crnu žele ostaviti snažan dojam i prenijeti osjećaj autoriteta i poštovanja.

Uobičajene asocijacije na crnu boju uključuju:

  • Vlast
  • Snaga
  • Inteligencija
  • Glamur
  • Luksuzno
  • Moderno

Bijela

Bijela se obično ignorira ili potisne u drugi plan, ali ova neutralna boja je važna. Može funkcionirati kao sekundarna boja za pružanje kontrasta i dati čistu, jednostavnu pozadinu za logotip. Bijela je reflektirajuća boja koja predstavlja čistoću, sofisticiranost i učinkovitost. Marke koje pokušavaju prenijeti razinu ekskluzivnosti i luksuza mogu upotrijebiti bijelu boju za izvanredan uspjeh.

Uobičajene asocijacije na bijelu boju uključuju:

  • Higijena
  • Čistoća
  • Jasnoća
  • Mladost
  • Nevinost


Boje su važan aspekt identiteta vašeg brenda. Kada stvarate logotip, trebali biste odvojiti malo vremena da razmislite što svaka boja govori o vašoj tvrtki. Razumijevanje prave mješavine boja može vam pomoći da bolje prenesete svoju poruku.

Razmislite o emocijama koje pokušavate izazvati i kako želite da vaši potrošači reagiraju na vašu marku. Odabirom prave kombinacije boja možete pomoći svom brendu da ostavi trajan utjecaj koji oblikuje snažniju vezu s vašom publikom.

Kako biste započeli svoj proces dizajna, kontaktirajte nas i zajedno ćemo odabrati najbolje kombinacije boja koje će se naći u vašem logotipu, uzevši u obzir sve asocijacije koje neka od njih može izazvati kod promatrača.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Isražite i ostale objave